måndag 7 januari 2013

Nya oskrivna sidor

Idag skedde det som inte hänt på mycke länge, jag skulle jobba. Eller praktik är det men jag ska ju i princip vara som en vanlig anställd.
Knappt sovit nånting inatt, vridit och vänt.
Jag gjorde allt som vanligt imorse, mata hundarna och ut med dom, göra och äta frukost ihop med ett avsnitt Desperate housewifes.
För att inte tänka för mycke och jaga upp mig så tog jag mig ut på en prommis. Till på köpet fick jag solstrålar på mej oxå.
Jag åkte ner till fabriken och det har gått hur bra som helst. Jag är stolt över mig att jag faktiskt varit öppen och inte rädd. Jag har pratat, berättat och frågat.
Mina uppgifter idag var att ta ur läster på clogs, sätta i en etikett i samma skor och sedan ta bort överflödigt lim.
Efter fikat kom chefen och sa att jag nog kunde få göra en design på ett par små barntofflor, hur coolt är inte det?
Att få göra en egen accessoar och sätta på ett par tofflor, stickat eller virkat :)
Jag sänkte dessutom medelåldern med 25 år oxå ;)
Summasumarum är att jag tror verkligen att jag kan trivas där :) och att jag idag har känt mig som en "vanlig" människa och det har jag inte gjort på många år.

4 kommentarer:

  1. Heja fina humlan! Du är så bra!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul! Finaste Johanna, det kommer gå jättebra. Kul att själv få designa ett par :)

    SvaraRadera