torsdag 6 december 2012

Docksta sko

Idag var jag ju på studiebesök, det var skönt att det var så nära för lite slirigt var det i snön.
Jag hade hunnit bearbeta paniken en del och det kändes skoj och pirrigt att åka dit.
Väl där fick vi ett bra mottagande och en grundlig genomgång av både bakgrund och hur det såg ut nu. Kolla runt bland maskiner, sulor, skinn och stansar.
"När jag började för en massa år sedan sa han som visade mig runt att det här med att stansa är som att baka pepparkakor" sa en kvinna som skulle gå i pension snart.
Det kändes helt ok att vara där trots att medelåldern är lite högre, fast jag blir ju äldre oxå. Ljudet va inte för högt och det finns ju alltid hörselkåpor att ta till. Man blir inte svetsad till en och samma plats, utan lite flexibelt. Det både skrämmer och lockar.
Det känns absolut som jag vill ge det en chans och funkar det inte är det ju helt ok, men tänk att få göra ett snyggt hantverk som kanske resulterar på Kungen i Stockholms fot, för skofabriken är Kunglig Hovlevrantör, coolt va?


1 kommentar:

  1. Vet du vad min första tanke var när jag läste vars du gjort besök? Åh, vilka möligheter som öppnas för företaget. En massa nytänkande i färg och form! Here comes Johanna! Ha det bra, kraaaam

    SvaraRadera