tisdag 10 juli 2012

Ny semesterutflykt

 Vi stannade först på Myckelgensjö gammelgård och kikade runt, mycket fina hus att kika på och en del i. Larmet gick när de öppnade stora huset, men de ringdes lite och var snart löst så vi kunde gå in.
 Korntorken och jag, samt en oroväckande himmel. Men vi klarade oss från regnet.
 Inne i stora huset. Jag bara älskar den väggfasta sängen med både skåp, skrivbord och byrå på kortsidan.
Lägg märke till mönstren de har fixat i spisen, jag såg de inte förän jag kollade bilderna hemma :)
Den här bilden gillar jag. Det magnifika skåpet och så djupet bakom. Ibland trycker man bara av kameran och så får man sånna bilder.
Vad användes den jätte snurran till? Är det garn som jag tror?

Sedan åkte vi vidare till Junsele djurpark, där vi precis kom i tid till matningen av lodjuret och vargarna. Men jag fick inga bra bilder där, tyvärr. Men björnen och hennes ungar var fina oxå.
Vi kollade ju såklart på alla djuren och särskilt marsvinen (jag är kär i sånna) men eftersom den finns stängsel och så blev bilderna därefter så jag säger bara, åk dit och kika. Jätte fin djurpark och fina djur :) Tigrarna ville jag bara gosa in fingrarna i pälsen på men gubben höll mej i skinnet.
I lanthandeln fanns otroligt mycket och bland annat denna Kockum samling som jag tyckte va cool.
På vägen hem stannade vi och kikade på en timmerränna som fortfarande finns kvar. Den var väldigt lång och man undrar hur många kubik timmer som flutit förbi här....
Allt som allt en rolig dag med många intryck och saker man kommer minnas.

1 kommentar:

  1. Hej där! Jätte garnvindan används till när man ska härva upp garn till att varpa vävstol med. =)

    SvaraRadera