lördag 19 maj 2012

Opsa x 2 mönster av VisaLisa

Lika vacker på baksidan som framsidan.


 Fyrklöver i min hand.

 Tycker mohairen från Atelje Norrgården passa jätte bra till det här mönstret oxå.

 Som sparrisknoppar som kommer upp ur jorden :)

 Ops! Vad det blåser ;)

Tycker randningen blev jätte bra i mitten, det händer lite mera.
Mönstret är välarbetat och maskorna har sina valda platser.
Stolan gjorde jag i mohair och med stickor 2,5.
Trekants sjalen gjorde jag med två trådigt ullgarn och stickor 4.
Tack VisaLisa för ett finfint mönster :)

5 kommentarer:

  1. Alltså... Jag blir så gråtfärdigt fantastiskt GLAD! De är JÄTTEFINA och vad roligt med Norrgårdens Mohair i denna. Det låter som om den dessutom Känns ljuvlig! Båda är Jättefina! Hoppas du har med dig dem till Rättvik så jag får se! SNART får jag krama dig!

    SvaraRadera
  2. Vi måste vara släkt! Vi har gjort precis samma garnval till sjalarna.

    SvaraRadera
  3. Men vad fint! Älskar stolan men jag skulle aldrig använda en sån. Kanske kan sticka en till någon annan.

    SvaraRadera
  4. Jahaja, nu har jag kikat runt rätt länge hos dig för att få en liten uppfattning till paketet som skall skickas....
    Jag tror jag har en plan.

    SvaraRadera