måndag 7 november 2011

Samtal pågår

Idag har jag varit på mitt andra samtal med en kvinna.
Jag aka få hjälp med min sociala fobi och panikångest, det känns bra. Känns som att det behövs oxå.
Idag prata vi om familjen och uppväxten. Känns hemskt att tänka tillbaka på skoltiden innan gymnasiet, det va ingen rolig tid... Men kanske det ligger en nyckel där?
Jag hoppas att allt kommer bli bättre och att jag får verktyg att använda mig av som fungerar för mig och gubben.
Kom oxå på vad lite man vet om sjukdomar i släkten bakåt. Förutom de som tar död på en, typ cancer.
Jag kan tänka mig att mitt bipolära kommer från pappas sida men jag har ju ingen aning!
Kvinnan jag går hos känns bra och varm, har jobbat mycke både inom kbt och sluten vård. Hon kan väldigt mycke. Hoppas vi har en fortsatt bra kontakt :)

3 kommentarer:

  1. Hoppas du/ni hittar nyckeln för att hitta ett sätt att hjälpa dig :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon kan ge dig dom rätta verktygen för dig!

    SvaraRadera
  3. ja rätt samtalskontakt är ju a och o! Skönt att du hittat en som du gillar! Du fixar detta vännen, kämpa på! Kram!

    SvaraRadera