söndag 15 maj 2011

Plantering

Ja idag har jag planterat :)
Efter ganska många grå dagar med regn och blåst och en del kyla är det idag uppehåll och ganska ok väder ute.
Min jord har fått en ordentlig vattning av regnet och idag satte jag lite förnödenheter :)
Lök, röd och gul har fått komma ner i jorden, vintermorötter på band och så luktärter som får bo i en pallkrage. Nåt mer ska ner tillsammans med dom men jag har inte bestämt mej ännu.
Det finns mycket mer att plantera, men jag tar lite i taget :)
Jag ska ju sätta ut spindelliljan och de andra lökarna jag fick av mamma i det nya stenpartiet med trapp, de kommer bild på den för den blev så otroligt bra!
Sen ska jag sätta cirkelbetor, men det blir i potatislandet tillsammans med potatisen :)
Sedan blir det ju att vi köper en massa plant hos flickorn i Berg, mycke fin plant och man vill ju sponsra det som är nära :)

Vi har även börjat fixa med ett växthus :D Det blir ett som jag vill ha det, av gamla fönster som vi ska måla och fixa och göra fint :) Jag är så spänd för jag är säker på att det kommer bli så bra!
Jag har även börjat hämta tegel till det, men snodde några att ha i mitt land för morötter och lök. å att jag kan gå emellan och rensa när den tiden kommer :)
I växthuset blir det tomat, en gurka och majs tror jag i år till att börja med, så får man se sen :)
Oj oj vad det finns att göra när man tänker efter :) men det är ganska så kul oxå.
Nackdelen är att jag blir så otroligt fort trött och måste in och vila lite. Men det får gå om det blir gjort till slut och resultatet blir fint :)

1 kommentar:

  1. Du är duktig du!!

    JA det där med ett och två års giftemål och vad det heter verkar vara vääldigt olika. vissa säger papper, andra bomull. Samma tveksamheter i både böcker och på nätet. Men när vi satte in vår annons förra året hade tidningen skrivit papper, så jag antar väl att det ska vara så ;-)

    SvaraRadera