onsdag 20 april 2011

Mer vår, mer stickat



Underbara garnet som jag fick köpt när jag va i Rättvik på kurs. Härligt hjortronfärgat en trådigt mohair garn från Atelje Norrgården. Tack Katarina för att du i sista stund kom på att ta med dig dessa underbara garner!




Ännu en sjal i mönstret Ingrid, denna gång i Malabrigo lace, kommer bli så fint när den är klar :)





Har fixat lite med ett av mina blomland. Tagit bort gammalt gräs och nytt som kommit upp och inte alls ska vara där. Samt satt dit två krukor att plantera i. Smart tycker jag, så det kommer nog komma dit fler krukor :)


Igår blåste det mycke och va prefekt torkväder för kläderna. Så första gången iår hängde jag ut tvätt och det torkade på ett kick! Synd bara att det ska snurra in sig... men men ;)



Istället för att hämta en massa ris som kanske flyger bort när vi är iväg i påsk så pyntade jag och gubben en fin liten björk vi har brevve huset. Funka hur bra som helst :)

Vill säga Glad Påsk till allihopa och ta hand om varandra :)

1 kommentar:

  1. glad påsk till er med! Jag skulle ha skickat grejerna så du haft dem till påsk, men jag bara glömmer och tapper bort en sak efter den andre här så det kommer aldrig iväg, men ska leta det sista under helgen, sen kommer det! Kraaam!

    SvaraRadera