onsdag 13 april 2011

Hemma är bäst

Det är så skönt att vara hemma :) Trots att jag har en hemskt huvudvärk och värk i nacke och axlar.... Tror det beror på bilkörningen de senaste dagarna. Är ju inte så van att köra så jag spänner mej så mycke. Men jag ångrar inte att jag åkte till Rättvik och fick lära mig tvåändsstickning och träffa massa härliga människor. Jag har stickat lite på den andra mudden idag och det blir så fint så jag blir alldeles glad av det. Annars idag så va jag till tandis och lagade en tand och det gick hur bra som helst, kände inget nästan. Bara ett stick av bedövningen. Sov när jag kom hem en sväng och sedan va det dax för gubben att fara till jobbet. Men det bästa är att han kommer hem ikväll och slipper sova borta! Och nästa vecka är det dax för den årliga fjällenresan men han åker inte med, supa och surra är inte hans melodi. Så han blir mest hemma då hela veckan och det gör mig oxå mycket glad. Vi ska pyssla och fixa ute bland annat. Byta däck på min bil oxå. Har hittat ett mönster till mitt garn jag köpte i Rättvik, underbart mohair garn som jag ska visa er nån dag. Helt otroligt fin färg, hjortron gult. Mmmmm..... Eftersom jag va så duktig hos tandkäkaren idag så skickade jag efter en ny rundsticka för det garnet som jag hoppas kommer redan imorgon. Nu ska jag försöka få kvällen att gå och huvudvärken att lätta... samt vänta på gubben. Jag är ju ganska så mycket kär i han och hade vi inte redan varit gifta så skulle jag fria på studs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar