tisdag 8 februari 2011

Spola framåt

Usch idag är en sån där dag jag bara vill spola förbi.
Dra ner alla rullgardiner och lägga mig under täcket och bara sova förbi dagen.
Känner mig inte alls rolig idag, så trött, rastlöst, ledsen, arg, sur och allt där emellan.
Jag trodde att nu när solen kommer och det snart ska bli vår att jag oxå ska känna mig bättre men det känns nästan tvärtom.
Jag vill inte alls va ute trots fint väder och att solen är framme.
Vill ingenting....
Bara ha det svart och sova.
Vet inte hur jag ska förklara men ungefär nåt sånt.
Det som ändå är positivt är att jag kommit igång med en stickning.
Jag stickar fanatiskt nu för tiden, det har jag aldrig gjort förut.
Letar mönster och stickar som de värsta, beställer garn så snart står det väl ut genom öronen.
Koftor, vantar, filtar, sjalar, strumpor med mera med mera.
Känns skönt att jag ska på samtal imorgon, men tänk om jag inte känenr mej kapabel att köra?
Jag skulle inte kunna tänka mej att köra idag.
Nåja, det blir en sak att ta tag i imorgon i så fall, jag får väl ringa henne då.
Tur att mannen kommer hem snart, vill inte va ensam heller.....

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att inte känna vårkänslor. Så får man nästan dåligt samvete över att det. Sedan blir det samma sak med sommaren. Tyvärr kan solen skina hur mycket den vill och ens familj vara den bästa men är man deprimerad så hjälper inte det ett skvatt.

    Orkar du inte åka på samtalet så kanske ni kan ta det på telefon?! Kram

    SvaraRadera
  2. då är detta en dag du ska få en stor varm kram av mig :-) Du är bästaste goaste vännen och du förtjänar att må gott! Du kan ta dig ur detta tjejen! Tänk gott, ät gott och umgås gott!

    SvaraRadera