onsdag 5 januari 2011

Ute snöar det

Idag är det minus 13 grader och det snöar.
Och vad vill jag då ha? Jo glass av alla saker.... hmm, hur är man funtad egentligen? ;)
Ja ja det kunde varit värre.
Annars flyter livet på ganska som de brukar, eller ha gjort det senaste taget.
Jag funderar över livet och hur jag beter mig i olika situationer,
för att komma fram till något svar.
Det går så där...
Gubben han jobbar mest och sover.
Bruka va ungefär det han hinner när han jobbar eftermiddagsveckorna.
Men imorgon är han iaf ledig :)
Hundarna dom vill mest va ute trots kyla och snö, även min som är gjord för 30 plusgrader.
Funderar på om man ska ta en sväng på skidorna nåndag men är rädd att det ska bli jobbigt,
att det ska bli en fixide igen som när jag började gymma.
Är skrajsen nu för tiden, usch.
Ikväll ska jag göra mumsiga mackor med räkröra,
ni får recept och bild senare ikväll när jag rört ihop den :)
Mycke smarrig och perfekt när gubben inte behöver matlåda för imorgon.
Saknar mina vänner, nån att umgås med och prata en stund.
Bjuda över på fika i fina servisen och sockerkaka.
Att kunna gå och se en film eller ta en tur på stan vore skoj.
Jag tänker mycke på det just nu.
Men vill samtidigt inte tränga mig på utifall det blir som det blir.
Men jag hoppas till sommaren att jag kan ha loppis nån vecka, och servera lite fika :)

1 kommentar: