söndag 16 januari 2011

Tjock, smal?

Hmmm.....
Ja det är svårt det där, jag har pratat om det förut.
Hur smal ska man va för att bli klassad som smal?
Och hur tjock ska man vara för att bli klassad tjock?
Ska man gå efter storlekarna på de olika avdelningarna som finns i butikerna så är ju som två människor i en.
Upptill funkar det fint oftast ända ner till storlek 38, medans jag nertill måste upp i en storlek av ibland 44 eller mer.
Ganska jobbigt när man ska hitta en klänning ;)
Men jag tror inte de som är tjocka och stolta ser mig som tjock men jag hör ju absolut inte till dom där smala heller.
Så jag faller i mitten kan man säga. Jobbigt ibland.
Men jag är inne på ett spår nu att försöka älska mej själv mer och inte tänka på vikten utan tänka mer på att handla kläder i "rätt" storlek för att det ska se bra ut.
För det är ganska stor poäng i det.
Handlar man för smått, ser det korvigt ut och handlar man för stort så ser det inte heller bra ut.
Om det inte ska vara oversize, som börjar bli ganska inne nu tro jag :)
Men jag vill vara tjock eller jag vill vara mig själv och stolt kan man säga, hur jag än ser ut.
Inte tänka på siffror som vikt och BMI.
Hmm, kan det gå, kan man älska sig själv så mycket?
Ja klart det går, men kommer nog ta tid.
Usch va djup man kan vara ibland ;)
Tips på bra sidor med helt grymma kvinnor:

1 kommentar:

  1. ooh, tack för att du tycker att jag är grym :-)
    Att älska sig själv är långt viktigare än storlekar, BMI och kilon. Känner man sig frisk och stolt så är kroppsformen oviktig!
    Du är så vacker oavsätt storlek, inside and out! Kram på dig vännen!

    SvaraRadera