söndag 23 januari 2011

Snart är helgen slut

Söndag eftermiddag, snart dax att börja med middagen.
Tänker på igår och vilken bra dag det var.
Att jag orkade hela dagen och nu ska ni få höra,
tillochmed bad om hjälp av en personal på IKEA när jag skulle hitta en madrass!
Helt otroligt faktiskt, jag hatar sånt i annat fall.
Kanske det var för att madrassen inte var till mej, utan min mor som skulle ha den.
Vill ju aldrig göra henne besviken.
Jag blev väldans trött i fötterna av allt spring på IKEA men det va det värt.
Hade kön till kassan varit två människor längre hade jag nog fått spel,
men även det gick bra.
Köer är min fasa.
Kan lätt lägga tillbaka det jag tänkt handla om kön är för lång,
går för långsamt eller om nån tittar på mej en gång för mycket.
Det är så skönt när vi handlar mat på Coop för där finns shoppexpress.
Man scannar själv och ser samtidigt hur mycket man handlat för.
Sedan bara betala och gå ut.
Smidigt!
Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort.
Bara skrotat runt och sett lite tv.
Gosat med mannen.
Fixat en present till en vän som fyller år idag.
Ska dit på fika senare.
Funderar på vad min nästa projekt i handarbete ska bli.
Har ju ganska mycket ullgarn, så det blir nog vantar.
Ska gå och börja med potatisen till middagen nu, så de bli gjort.
Ha en trelig söndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar