lördag 18 december 2010

Glöggmys

Idag ska vi ha glöggmys med våra vänner, eller jag ikväll så det är ganska många timmar kvar. Men jag ska hinna städa och ställa iordning en massa så jag ska snart börja med övervåningen :)
Måste ju se respektabelt ut när de kommer folk :D

Igår, jäklar vilket väder det var!!! Huvva ligen!
Det snöade, stormade och drev som det värsta. Tur man inte skulle nånstans på egen hand.
Ena hunden skulle ju absolut ut till hundgården så jag fick pulsa dit och gräva in henne typ. De tog inte många minuter förän mina spår drivit igen och det inte såg ut som de fanns liv här alls.
Men jag va inne och pyssla lite, gjorde knäck och tryffel tills ikväll :) bakade ett bröd, som vart misslyckat alldeles... suck.
Men till veckan bli det nog ett surdegsbröd :) igen, vört. ska ta med et hem till mamma :)

Idag snöar det, ochhar gjort en del inatt med för det är ganska mycket snö. Gubben är ute och fixar med traktorn och min bil, ska byta bromsskivor. Ska in på besiktning på måndag, och alltid gör man det i sista stund ;)
Annars blir det nog inte så mycke mer gjort idag, men det räcker nog. Lär nog vara ganska trött när folket åker hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar