fredag 26 november 2010

Rasande fart mot helg

Nu är de nära kan man säga och vissa har väl redan tagit helg, men jag känner att det är helg när gubben skickar mess om att han är på väg hem, han slutar ju 22.
I helgen blir det mycke skoj, imorgon ska vi först lösa melodikrysset. Rventuellt bli de nog bara jag för de behövs huggas flis... Och sedan bli de iväg till stan och kika lite i affärer, hörde en liten fågel viska att gubben skulle köpa nåt till mej ;) och sedan bli de fika, bio och middag samt handla mat :) ingen dålig lördag :) på kvällen bli de nog tv och lite gottis :)
Söndag bli det stora pyntardagen. De ska städas, bytas gardiner, bakas och så ska vi hinna på adventsgrejset nere på byn och kanske se om de finns nåt vi ska ha där :)

En om dagen:
Min tro,
Ja vad är min tro egentligen, jag har ingen aning.
Jag tror ju inte på Gud, kan man säga.
Jag tror på nåt. Nåt som ser vad som behövs och vilka alternativ och vägar det finns dit.
Kanske det är en, kanske det är flera.
En tro jag tappat, är tron på mej själv. Jag tvivlar mest på om det egentligen finns en riktig mening för mej. Men jag antar att det kommer komma tillbaka, när jag fått rätsida på en del.
Men det är väl en del i alltihopa, att tvivla eller att tro.
Jag tror på kärleken iaf :)

1 kommentar:

  1. En tro på kärleken är väl det bästa man kan ha. Se det som din mening, din kärlek till gubben och andra som står dig nära. Trevlig helg!

    SvaraRadera